söndag 3 juni 2018

#98 sol sol o åter sol

Solen fortsätter stråla från en klarblå himmel. min gräsmatta (som egentligen är klippt ängsmark) har för längesedan torkat. Hunden ligger mest under sängen o flämtar. Det är varmt! Värmen hindrade dock inte mig och många andra arr besöka familjedagen på ryttartorpet idag. Där var trolleri, talangjakt, våffelservering med mera. Vi sossar var där och pratade politik med dem som ville och jag fick tillfälle att fån scen prata om att vi vill bygga ett starkare Växjö tillsammans, för ökat jämlikhet. Förklarade för några som var intresserade att socialdemokraternas mål är ett samhälle utan över- och underordning. Samtidigt knackade några av våra partikamrater dörr och pratade med ännu fler Växjöbor. Jag lovar att kämpa varje dag för att Växjö ska få ett maktskifte och ett nytt ledarskap.
En snabb tur till partiexpeditionen för ännu en omgång fotografering. Sen hem och efter en stund i hängmattan var det tillräckligt svalt för en löprunda. Nu haft en sista (?) genomgång av budgettexterna, mest korrekturläsning.
Imorgon måndag och medlemsmöte, där budgeten presenteras för medlemmar. Tjoho!

Här är jag o Per på Ryttartorpet. På bilden på Facebook blundar Per, ville inte byta eftersom vi fått många likes, men här får han upprättelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar