tisdag 26 juli 2022

#47 Rensa i röran

När jag är någonstans mellan jobb och ledighet får jag mycket gjort. Idag rensade jag till exempel i min bod. Alla som har sett min bod vet att den egentligen borde rivas men så drastisk var jag inte idag. Jag rensade bort trasiga brassestolar, wellpapp, en grill, gamla målarburkar, trasiga trädgårdsredskap och så vidare. Sen körde jag till återvinningscentralen i Ingelstad. Det var fler än jag som hade samma tanke denna tisdags eftermiddag. Det är fantastiskt hur människor sorterar, springer mellan de olika facken och gör sitt bästa för att göra rätt. Om man är lite tveksam finns kommunens personal på plats och leder en rätt. Det är lätt att förstå varför så många hänger på kommunens återvinningscentraler. 

När jag åkte ifrån ÅVC var inte bara Kaktusen (min bil) utan även jag betydligt lättare. Att sortera, rensa och ordna är bra för såväl utrymmet som det personliga välbefinnandet. 

Det är många saker i livet vi borde sortera, rensa och ordna. Kasta gamla fördomar och göra oss av med olika måsten och tankar om hur det borde vara. Det är som det är när det inte blev som det skulle. Eller kanske blev det precis som det skulle. Jag försöker varje dag ompröva mina gamla sanningar, på många olika plan. Det är inte alltid enkelt. Det är lätt att klamra sig fast. Inte minst inom politiken. Jag har fina personer i min närhet att bolla med, prova tankar med och som vågar säga sina sanningar, som vågar ifrågasätta mina. Vänner som vet nästan allt om mig men ändå finns kvar. Det är fint.

Dags att ladda upp för fotbollssemifinal och heja fram landslaget till final. Heja Sverige 🇸🇪🇸🇪🇸🇪



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar