torsdag 2 mars 2017

#99 Laget är starkare än jaget

Att vara i ett lag är galet bra. Oavsett om det gäller idrott eller politik. Jag är så glad att jag får vara en del av ett lag. I det här fallet tänker jag på mina socialdemokratiska kamrater. Ibland när jag känner mig liten och värdelös, finns de där o peppar o inger mod och hopp. Ibland när jag har låg energinivå och har slut på smarta idéer, är de på topp o sprudlar av energi. Vi hjälps åt, vi skrattar tillsammans, är glada och förbannade tillsammans. När jag behöver finnas någon annanstans, har de förståelse och kan ersätta mig om det behövs. De är dessutom fina vänner. Tillsammans är bra. Idag åt jag lunch med en spelare i laget. Han heter Carl-Olof Bengtsson, mera känd som Kula. När jag träffat honom och fått prata med honom en stund, känns det mesta lite lättare, lite roligare och lite mer meningsfullt. För detta att vara i opposition är lite frustrerande ibland. Kula kan dock konsten att få mig att vilja lite mer, lite till, lite oftare.
Laget är alltid starkare än jaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar