torsdag 28 juli 2022

#45 kandidat - yeeees!

Valsedlarna har kommit. När jag tänker på det är det en hissnande känsla. Tänk att lilla jag, en tös från Löberöd, får vara kandidat till en kommuns fullmäktige. Bland alla Växjöbor som finns har jag möjlighet att bli en av de 61 som finns i kommunens högst beslutande organ. Bland alla socialdemokrater i Växjö har medlemsmötet bestämt att jag ska stå på plats nummer ett på vår lista. Det är faktiskt ganska stort. Och häftigt. Att vara förtroendevald är, som det hörs på ordet, ett stort förtroende. Ett förtroende som jag möter med respekt, tacksamhet, ödmjukhet men också stolthet. Dessutom är vi många väldigt bra personer på den listan. Ett starkt lag som tillsammans kan göra vårt Växjö bättre  

Idag är det 45 dagar kvar till valet och ikväll är det dörrknackning på Teleborg. Då ska vi prata om varför Växjö behöver ett maktskifte och ett nytt ledarskap.

Fler elever ska klara skolan, det ska vara tryggt att åldras i Växjö kommun. Unga ska känna framtidstro. Du ska inte behöva vara rädd när du går ut. Därför behöver skolan och omsorgen stärkas. Det är det Växjö kommuns invånare behöver, inte moderaternas skattesänkningar. 

Vi ska också prata om varför Magdalena Andersson ska fortsätta som statsminister. 

Knackeliknack snart kommer vi. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar