måndag 25 juli 2022

#48 Äntligen måndag!

Måndag - vardag. Jag älskar vardagen. Fortfarande är jag någonstans mellan jobb o ledighet. Började dagen som den görs bäst, på gymet. Måste ju vara stark när vi ta över kommunen :-) Ärligt talat, min träning är nödvändig för mig. 

Stack till partiexpeditionen där det var full fart eftersom alla våra fantastiska ombudsmän är tillbaka efter semestern. Det märktes även i min inkorg. Massor av inbjudningar till nya aktiviteter. 

Måndagsmanifestation mot kriget i Ukraina. När ska kriget ta slut?  Precis när avtalet om att få ut spannmål var undertecknat bombades den största hamnen i Ukraina. Missförstånd, sabotage eller ovilja? 

Kampanj vid Växjösjön o samtal med Växjöbor. Härligt! Många gillar Magdalena Andersson.

Europa brinner. Skyfall och översvämningar i andra delar av världen. Galet. 

Hör på nyheterna att vart femte fall av mäns våld  ot kvinnor inte utreds inom de sex månader som är målet. Resultat blir oro hos den utsatta och i värsta fall att brottet hinner bli preskriberat. Helt oacceptabelt.

Alla punkterna ovan kräver egna blogginlägg. Det kanske kommer. 

Nu sitter jag i mitt växthus och hör hur regnet smattrar. Ett rådjur sprang nyss förbi. Gräsmattan är klippt. Mörkret faller. Livet. Det stora och det lilla  



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar