söndag 6 mars 2016

Vilken vecka!

Vilken vecka! Bortsett från sedvanlig kommunala möten har jag, tillsammans med några andra politiker och tjänstepersoner från näringslivskontoret, besökt olika företagare i Växjö. Jag besökte bland annat gym, blomsterhandel, snabbmatskedja, VVS-konsulter och en rekryteringsfirma. Bra samtal om klimatet i Växjö. Vi fick både ris och ros och information om företagen. Jag har också varit på en mediautbildning med sossar från länet, lunchat med väninna jag träffar alltför sällan och annan lunch med annan trevlig person, möte med kommunens borgerliga vigselförrättare (japp, jag är en av dem, så slå till nu), träff och samtal med Lärarförbundet samt träffade kommunens revisorer angående årets bokslut. Under torsdagskvällen var jag på ett event med över 200 företagare på väster, I11 och i Arenastaden, där kommunen och företagarna informerade om vad som är på gång. Det är så mycket på gång att jag hissnar. Framtiden är spännande. 
Under fredagen "skuggade" jag en lärare på en högstadieskola under hens vardag. Passade också på att smaka skolmaten som var god. Vilket jobb lärarna och eleverna gör. Tillsammans jobbar de stenhårt för att eleverna ska nå sina mål. Jag hade en fin fin dag och hann även prata lite med en skolledare. Jag har sagt det förut och säger det igen, det är otroligt viktigt för mig att lärare låter mig följa dem och att jag får vara i klassrummen tillsammans med eleverna. Tusen tack för er öppenhet! 
Söndagen avslutade veckan med dörrknackning och samtal med växjöbor vars lägenheter ska säljas. Att prata med växjöbor är något av de roligaste jag kan göra. Denna veckan har det blivit många samtal av varierande slag, med företagare, elever, lärare, hyresgäster med flera.
Skulle gått på kommunens personalklubbs fest, men fick avboka i sista minut. 
Givetvis har jag även hunnit klappa lite på hunden, äta popcorn, skriva insändare, städa, träna, gå på teater (Brott och straff) och hälsa på stugan en sväng. Glädjande också att Vipers blev fyra i serien och nu väntar slutspel. Sen är det det där med att hinna sova också... 
Nu väntar ännu en ny spännande och intensiv vecka. Jag har nog världens roligaste "jobb"! Det är en stor förmån att få syssla mes kommunpolitik - faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar