söndag 7 september 2014

#7 Ett bättre Sverige för alla

Nu är det en vecka kvar tills valet. Idag delade vi ut valsedlar på instutioner för förtidsröstning. Efter det tillbringade vi några timmar i valstugan. Det var en lugn söndag i Växjö city, men några intresserade kom fram och pratade. Bland annat en grupp lärarstuderande från Linneuniversitetet. De hade bra frågor om hur vi vill styra i Växjö och Kronoberg. Att få prata politik med intresserade ungdomar, som ställer relevanta och kloka följdfrågor, är något av det roligare jag kan göra. De pratar framtid, de andas hopp och framtidstro. De vill förstå och bidra. Det går inte att ducka, det går inte att gömma sig bakom  krångliga formuleringar. De ställer inte grupper mot varandra och ger inte uttryck för främlingsfientlighet. Det gör mig hoppfull för framtiden. 
Min ide och förhoppning är verkligen Ett bättre Sverige för alla. Jag tror verkligen att det går att forma samhället så. Det är därför jag är socialdemokrat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar