lördag 6 september 2014

#8 fler samtal

Idag är det åtta dagar kvar till valet. Vid den här tiden vet vi vartåt det lutar. Jag är nervös... och lite spänd. Tänker att åtta år med Alliansregering räcker. Detta är ett ödesval. Ungdomar idag, de som är  18-22 år, minns inte hur det var förut... De tror att det ska vara så här, svårt att se att samhället kan se ut på ett annat sätt. För dem är detta val extra viktigt. Ännu finns det hopp. Hopp om ett samhälle som inte drar isär, utan håller ihop. Ett samhälle som formas med.  S O L I D A R I T E T. Måtte det gå vägen... Har haft ytterligare många samtal i valstugan idag. Människor är intresserade. Frågar och diskuterar. Jag försöker svara på det jag kan, eller hitta någon annan som vet. Idag har jag diskuterat lärlingsplatser och privatisering av svensk gruvnäring... Det skiftar i ämnena.
SDs reklam "Stå upp mot rasism"... Den som går på TV nu. Jag häpnar! Är de allvarliga? De borde skämmas, men det har de inte vett till... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar