tisdag 30 augusti 2022

#12 dagar kvar

Nu är det nära. Det märks på hemmet. Blommorna tittar lite törstande på mig och ber om uppmärksamhet. Tvättkorgen är överfull och kylskåpet gapar tomt, bortsett från soyghurt. Jag har alltid soyghurt hemma. Det ligger lite kassar med oklart innehåll lite här o var: valmaterial, en sossetröja, ett par skor, våtservetter, halstabletter, en proteinbar - ja det är några av sakerna som finns i kassarna. Tror jag. Ska ta tag i hemmet sen. Efter den 11 september. Torkar i alla fall golven emellanåt o städar toan. 

Ikväll var jag på skoldebatt och lyssnade på min duktiga partikamrat som väl debatterade och tydliggjorde att vi behöver satsa pengar på skolan istället för att genomföra skattesänkningar. Härligt att vi är ett så starkt lag. Även representanter från V och MP skötte sig väl. Allianspartierna verkar helt ha glömt bort att de har styrt i 16 år. 

När jag kom hem åt jag lagad mat (färdiga vegobullar från frysen 😅) Lyx!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar