söndag 28 augusti 2022

#16 #15 #14

Nej då,  jag har inte checkat ut. Jag var bara väldigt trött häromkvällen. Hela helgen har jag och mina partikamrater fortsatt arbeta för ett maktskifte i Växjö. Det är bara bloggen som fått stå tillbaka lite. 

Möter många väljare varje dag nu och för svara på många frågor, både från ungdomar och pensionärer och alla där emellan. Det är bra med frågor. Det får mig att behöva tänka till, vända och vrida på mina argument. Det är så skönt att vi har tydliga prioriteringar. Skolan, omsorgen och tryggheten. Det är där vi måste satsa. Detta säger jag fler gånger om dagen. 

En bra skola som låter alla barn få det stöd de har rätt i, en skola där alla barn får en chans, kommer fler kunna drömma om en framtid, fler ungdomar kommer få ett jobb att gå till och en bostad att kalla sitt hem.  När man blir äldre och känner sig lite skruttig måste man kunna lita på att man får det stöd och den omvårdnad man har behov av. Om dessa två frågor kan vi inte kompromissa! En trygg välfärd och att människor känner sig trygga hemma men också på gator och torg är socialdemokraternas prioriteringar. 

Två veckor kvar! Jag lovar att ge allt 💪🏽



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar