tisdag 22 september 2015

#26 intensiv vecka

Härlig vecka med en massa olika saker. Har en PRAO-elev som är med mig i det politiska arbetet denna vecka. Kul och lärorikt även för mig som får anledning att reflektera över vad jag gör. I får kväll var han bland annat med mig på direktmöte i Sandsbro, där frågorna som vanligt handlade mycket om trafik. Mycket information från majoriteten och inte mycket dialog, tyvärr. Jag har många gånger efterlyst mer dialog med Växjöborna. Dialog betyder inte "vi informerar-ni frågar-vi svarar" Dialog är att samtala, mycket skulle kunna utvecklas där. 
Idag hade vi beredning i integrations- och mångfaldsberedningen. Blev lite tjurig idag (blir faktiskt inte det så ofta) över att plötsligt få ett nytt förslag och förväntas fatta beslut när jag får information vid sittande bord. Vi pratar om miljoner och då vill jag gärna ha lite betänketid och stöta och blöta. Tycker inte att det är för mycket begärt. Ärendet går vidare till kommunstyrelsen, så jag får fundera tills dess.
Hösten har gjort sitt intåg och det finns en viss tjusning med det - f a k t i s k t ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar