fredag 11 september 2015

#37 11/9

11 september - ett datum vi alla minns, av en mängd olika anledningar. Jag nämner två. Det är 14 år sedan två flygplan kraschar in i WTC och ett in i Pentagon. 1344 människor beräknas ha blivit dödade.  Det är 12 år sedan Anna Lindh mördades på NK i Stockholm. Dessa två händelser skakade om mig rejält. Jag minns vad jag gjorde ovh jag minns min reaktion. Om WTC fick jag veta när en bekant ringde mig. Jag blev helt chockad, satt i bilen och kunde inte fortsätta köra. Om Anna fick jag veta när jag lyssnade på nyheter, hennes död såg jag statsministern bekräfta på TV:n. Jag hade undervisning den dagen och grät i klassrummet. Anna Lindh var och är en stor förebild och jag tänker att vissa saker blivit annorlunda om hon inte hade blivit mördad.
Idag var jag på en stark föreläsning, där före detta fotbollsproffset, Martin Bengtsson berättade priset han fick betala, från dröm till mardröm. Han blev proffs vid 17 år. Jag tänker att då är man ganska liten.
Mat 2015 har dragit igång - större för varje år känns det som. Njöt en stund av vimlet på stan och var sedan med på en matlagningsgrej som vuxenskolan ordnade på konserthuset. Vi var diverse politiker och andra som lagade mat som allmänheten fick smaka. Det var roligt! Mitt "jobb" är verkligen skiftande och rör sig ibland mellan ytterligheter. Välbehövlig helgvila efter innehållsrik vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar