onsdag 16 september 2015

#32 bra dag på jobbet

Idag var jag återigen på en av Växjös skolor 7-9. Det är alltid roligt o lärorikt att möta lärare och elever. Smakade som vanligt på skolmaten som fortsätter vara god. Det är värdefullt för mig att lärare låter mig följa med dem en dag och följa deras vardag. Tacksam för det. Att vara i verksamheten hjälper mig attvförståmochbkanske fatta något smartare beslut. 
Hade kort möte med två nya ledamöter i utbildningsnämnden. 
På seneftermuddagen var det dags för manifestation under parollen #refudgeeswelcome. En tillställning som samlade många människor o jag tänker att det finns hopp. Hopp om ett samhälle som är öppet och tolerant, i stället för slutet och egoistiskt. Skulle kunna skriva mycket om detta men det får bli en annan dag. Trött efter en dag som gått i 130. Lite jobb på kommunhuset, förberedelser för nästa vecka, innan färden fick hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar