måndag 30 juli 2018

# 41 UPPDATERAT BLOGGEN

Puh... låg en hel vecka efter med bloggen men nu har jag uppdaterat för varje dag med nedräkning. Vi har gjort en hel del i veckan märker jag när jag samkar ihop allt så där.
Det är ju fortfarande otroligt varmt. Började dagen väldigt tidigt med att cykla Växjö runt (42 km) - går ju bara i arla morgonstund.
På kontoret MEN framförallt i min lägenhet. Efter att ha varit på kontoret idag o sen en stund på partiexpeditionen lämnade jag in min cykel på service och fick således promenera hem. Det var olidligt. 32 grader o gassande sol. Tog Molle i bilen o åkte o badade. Molle badar helst bara fötterna men jag simmade runt vid Hissö (där får man ha hund). Något svalkande,
Nu fortsätter kampen hemma. Försökte sova på balkongen natten till idag, gick bra först men Molle skällde vid minsta ljud. Får se hur denna natt avlöper. Puh!

Jag är så taggad på valet, skönt att de flesta börjar komma igång nu o komma hem så vi kan kala upp ärmarna och börja jobba ännu hårdare för att Växjö ska få ett nytt ledarskap.
Jag ska verkligen försöka hålla god ton. Besviken på våra politiska motståndare som använder flyktingar som ett slagträ i valet, du kan läsa deras insändare här. Vi har skrivit ett svar som ännu inte har publicerats. jag vet inte varför, men hoppas det kommer in snart. De frågar hur många flyktingar vi (S) i Växjö vill ta emot. Kollade valkompassen. På frågan "Växjö ska ta emot färre invandrare" svarar partierna så här
Mycket bra förslag (M) (SD)
Ganska bra förslag (KD)
Ganska dålig förslag (S) (V)
Mycket dåligt förslag (MP) (C) (L)
Man kan ju fråga sig varför moderaterna inte ställer frågan till sina "blågröna" allierade istället.

Nu ska jag försöka svalka mig på något sätt. Kollar ut över Växjö sjön - vackert!



/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar