torsdag 12 juli 2018

#59 Paketerad politik

Socialdemokratern i Växjö släpper under sommaren olika ”paket” vi har släppt seniorpaketet, jobbpaketet, bostadspaketet och landsbygdspaketet och fler kommer.
Det är utdrag från vårt valprogram och vår budget, förenklad politik i punktform om vad vi delvis vill göra under mandatperioden. Detta är för att underlätta för väljarna. Givetvis vill vi mer än det som står i punkterna, en del finns valprogrammet, en del i vår budget. Allt vi vill sägs inte i paketen, då skulle de inte längre bli enkla och underlätta.
Moderaterna i Växjö verkar ha en tråkig sommar o irriteras över att vi får press på våra paket och dissar dem, förlöjligar oss och försöker få oss att kännas skuld o skam. Klassiska härskartekniker. Vi skäms dock inte. Vi är stolta över att vi gör vår politik lättillgänglig istället för att vi bakar in den i svåra politiska haranger, fyrfältare och excelfiler. Vi är stolta över att vi sakligt o ärligt presenterar vad vi vill. En del saker är nyheter, en del saker har vi tyckt länge och andra saker är redan på gång. Vi vill vara tydliga mot väljarna. Det är inget att förlöjliga, det är inget att skämmas för.
Den som vill veta mer kan prata med oss i alla de samtal vi har på gator, torg och vid dörrar. Då förklarar vi mer.
Jag är stolt över den politik vi för. Jag är stolt över att vi vill göra Växjö starkare tillsammans med Växjö kommuns invånare. Jag är stolt över vårt lag. Jag är stolt över att vi kampanjar hela sommaren. Jag är stolt över att vi vill skapa ett jämlikt Växjö som håller ihop.
Jag behöver inte användas härskartekniker för att förmedla det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar