lördag 14 juli 2018

# 58 hemester

Idag var jag, Molle och en väninna på en tur i kommunen.
Vi startade med att  fika på Öhrs lantcafe och besöka den fina blomsterhandeln/plantskolan där. Vi stannade till vid badplatsen strax efter Öhr och badade o solade. Otroligt skönt och behagligt att svalka sig. Detta är  sommaren när till och med jag tycker om att bada :-) Vi packade in oss i bilen o fortsatte turen mot Åby sluss där vi flanerade o kollade in den vackra platsen. Vi körde vidare mot Tolg och Pannkakshuset där det var massor av folk. De har veganska alternativ, vilket kan vara bra att veta. De har dessutom jättegoda vinbär i trädgården oklart dock om man ska plocka dem...)
På vägen tillbaka mot Växjö stannade vi vid Nykulla utsiktstorn med magisk utsikt. Vi såg Växjös nya landmärken (vattentornshuset o Icon) samt ett av tornen i domkyrkan. Sen såg vi såklart massor av kyrktorn, sjöar o skog. Jag tror nästan jag såg min lägenhet:-)
Vi trodde sen att vi skulle åka raka vägen hem men råkade köra förbi en fd kollegas hus. Vi stannade där och gick husesyn o åt ännu mer vinbär. Hon bor i en gammal post så hon hade ett spännande kassaskåp i sitt hus.
Jag kan verkligen rekommendera denna tur (men ni kanske inte kan väldgästa min fd kollega) Att hemestra är roligt och vi har fantastiska ställen alldeles inpå knuten.


Utsikt från utsiktstornet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar