söndag 26 augusti 2018

#14 två veckor kvar o en dag full av energi

Två veckor kvar och vilken dag jag haft!
Åt lunch på Diakonicentrum, de gör ett fantastiskt arbete för de mest utsatta i samhället. Jag är inte medlem i Svenska kyrkan, men är medlem i Växjö Diakonicentrum och försöker stötta dem. otroliga människor och de bemöter alla deltagare med respekt. God soppa har de också.
Fortsatte till SOS-alarm tillsammans med finansminister Magdalena Andersson. Vi blev väl mottagna och fick berättat för oss om deras verksamhet och vardag. Jag lärde mig en del nya saker. Vi fick också medlyssna när människor ringde SOS. Vilken personal! Så stresståliga och vilket tålamod. All respekt till dem.
Efter att ha varit i valstugan tillsammans med många partikamrater åkte vi till Arenastaden och hade ett bra möte med föreningarna där. Vikten av samarbete mellan föreningarna men också med kommunen lyftes, liksom den lyckade satsning som Arenastaden är.
Socialdemokraterna i Växjö var värdar när VÄXJÖ DFF mötte Vittsjö hemma och därför fick jag överlämna matchbollen, vilket kändes roligt. Växjö Vann med 2-1. Vi passade såklart på att kampanja och många tog emot vårt material och vi hade positiva samtal. Vi köpte 100 lotter - halva potten. Vi vann och skänkte sedan tillbaka pengarna. Det var uppskattat.
Min dag har varit helt otrolig. Vi är så många och fortfarande vid gott mod och fulla av energi. Nu ska vi kämpa 13 dagar till för ett rödare Växjö och ett fortsatt rött Sverige och en ännu rödare region.

I Växjö kampanjar alla! Stora som små, ministrar och sexåringar. Barn och unga är vår viktigaste prioritering och därför satsar vi på skolan. Framtiden börjar i skolan och det är där livschanser utjämnas. Vi måste fokusera mer på barn och mindre på onödiga, dyra byggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar