onsdag 8 augusti 2018

#32 tack - ni är bäst ❤️

Vilken rörelse, vilka människor, vilken kraft! Vi är många socialdemokrater som är aktiva i valarbetet och jobbar för ett rött Växjö och en fortsatt socialdemokratiskt ledd regering. Vi är aktiva på många olika sätt, någon arbetar ideelt i föreningar, andra knackar dörr och kampanjar på stan, någon packar material, städar valstugan, kokar kaffe, snickrar, ringer, spikar plakat, delat ut vykort o flygblad, andra bär på musikanläggningar och handlar vatten, någon är aktiv på sociala medier och klistrar kuvert, någon passar någons barn eller går ut med en partikamrats hund, andra skriver insändare o kommer med glada tillrop... listan kan göras lång. Allt syns inte men alla behövs. Dessutom har vi ombudsmän och andra anställda som håller ordning på oss och blir tillsagda att göra än det ena än det andra av oss förtroendevalda. (Förlåt att jag ibland är stressad o inte är mitt bästa jag) Vårt parti är en folkrörelse.
Jag är så otroligt tacksam och glad över att det är så många som är engagerade i socialdemokraterna. Ni är bäst!
Min dag idag har bestått av internt partiarbete och planering, kampanj på stan med civilministern, träning på gymet (för att bli starkare och på gott humör), möte på kommunen, samtal med växjöbor på Ryttartorpet (partivänner knackade dörr) sen kväll avslutas nu med hund o dottern framför TVn
Jag älskar detta! Att utveckla ett jämlikt Växjö med mer välfärd och en tryggare vardag är mitt mål. Alla människor som också vill det är mitt bränsle. Familj o vänner är min återhämtning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar