fredag 21 augusti 2015

#56 ingen sol över kristdemokraterna

Läste häromdagen att en kristdemokrat i Växjö tyckte att solligan är orättvist utformad. Växjö har ju länge legat långt ner på solligan, som mäter antal soltimmar i olika städer. Så långt kan jag stå ut. Ungefär som när jag resonerade om Karl-Oskar vs Kristina-dagarna. Det kommer tankar från hängmattan. Nu har dock kristdemokraten skrivit en skrivelse, läser jag i ett pressmeddelande från Växjö kommun idag. Förslaget är att kommunchefen ska "tillskriva berörda myndigheter att belysa frågan." Jag funderar på om det är första april eller om någon fått solsting, eller måhända har majoriteten fått "stora-ranking-skälvan". Vilka fler rankningar där vi ligger dåligt till ska vi be att få belysta och försöka få ändrade? Jag förstår dock kristdemokraten om han vill dra bort blickarna från kristdemokraternas övriga politik. En politik som hör hemma i Antikrundan. En parti där det just nu internt diskuteras hur de ska ställa sig i frågan om det verkligen är rätt att låta homosexuella adoptera barn, ett parti som behöver säga att de är för aborter (vilket annat parti behöver ens nämna det?)
Jag tycker vi behöver fokusera på helt andra orättvisor i samhället än på hur solligan är utformad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar