onsdag 12 augusti 2015

#65 Bland ekologiska grönsaker och stjärnfall

Idag började jag dagen med en promenad runt Södra Bergundasjön. Ljuvlig start på dagen. Efter en snabb tur hem åkte jag ner till kommunhuset och träffade någr kollegor och jobbade en stund. I Smålandsposten fick jag ett litet svar på min skrivelse som jag skrev i förrgår. Hoppas på ett utförligt svar senare.

Nu ikväll var jag på en av Växjös pärlor, Östrabo Ekobacke. Det är en stadsodling som sker i samarbete mellan Macken i Växjö och Växjö kommun. De bedriver ekologisk odling av grönsaker och blommor. Jag höll samtal om att vara vegan. Det var en solig, fin kväll och vi satt mitt bland alla grönsaker. Sådana här platser är viktiga att ha i vår stad, av många anledningar. De gör ett otroligt bra jobb. Som tack fick jag en kasse med ekologiskt, närodlade grönsaker. Några av dem lagade jag till som kvällsmat när jag kom hem.

Nu är det snart dags att gå ut o komma en bit från stan och se tidernas stjärnfall. 100 på en timme sägs det. Detta får ju inte missas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar