lördag 30 juni 2018

# 72 sporrad till max

Idag publicerar Smålandsposten sin opinionsundersökning och givetvis tycker jag inte att det är någon rolig läsning. Dels att de redovisar ett så stort tapp för oss socialdemokrater men även att Sverigedemokraterna, som inte har någon politik för Växjö och dessutom inte har några företrädare på plats, ökar så mycket. Av fyra mandat har de oftast fyra tomma. Bara en sverigedemokrat finns kvar. Om denna opinionsundersökningen gäller får SD sju mandat. Blir det sju tomma stolar? 
Det är idag 72 dagar kvar till valet. Jag kommer att kämpa hårt för att berätta för Växjö kommuns invånare om vår politik och jag vet att jag har många medlemmar med mig som också är beredda att ta samtal på gator och torg, på arbetsplatser och vid dörrar. Vi låter oss inte nedslås utan blir istället sporrade! 35% uppger att de är osäkra. Det ska de inte behöva vara. Vi ska berätta om vår politik.

                   Jag är helt övertygad om att vi bygger ett starkare Växjö tillsammans

Denna undersökningen är EN bild. Den bilden vi möter när vi träffar Växjöbor är en annan. Det är människor som vill värna välfärden och som vill ha en förändring i kommunen. Det är siffrorna på valnatten som räknas och de kan se helt annorlunda ut. 
Jag är nu mer taggad än någonsin. 💪🏼 Jag minns också förra valet då SMP presenterade en undersökning med maktskifte och en klar röd majoritet. Med facit i hand vet vi att det inte blev så. 
Nu ska jag ge järnet, men först tänker jag samla kraft ett par dagar så jag är full av energi sen.

Vi ses på barrikaderna!

2 kommentarer:

  1. Sätt ner foten i frågan om nya kommunhuset, säg NEJ och ni vinner valet. Politik är att vilja något!
    Det är lika dant på riksplanet, våga och vinn. Vela och förlora.

    SvaraRadera
  2. Spring inte runt och vela då missar du det hela!

    SvaraRadera