måndag 11 juni 2018

#93 8 juni något av det regeringen gjort

Jag har inte bloggat på några dagar så jag fuskar lite bakåt. Det finns en anledning till min tystnad men den håller jag tyst om :-)
93 dagar kvar till valet. Det ser inte så bra ut för oss sossar i opinionsmätningar. Det är flera partier som det inte ser så bra ut för. När det inte går bra brukar man säga att det är en opinionsmätning som gäller, den på valdagen. Så det är den jag lutar mig mot nu. Då hoppas jag att Sveriges invånare har upptäckt att det går bra för Sverige, att arbetslösheten är lägre än på länge, att vi har gjort flera saker för att stärka välfärden bla höjt barn- och studiebidrag, avgiftsfri tandvård upp till 23 år, avgiftsfria receptbelagda mediciner för barn, avgiftsfri simskola, bättre sjukförsäkring för studenter, avgiftsfri screening för livmoderhalscancer, vi sluter skatteklyftan mellan pensionärer och löntagare samt hjer bostadstillägget. Vi har satsat 7 miljarder mer till polisen och fördubblat antalet utbildningsplatser, skatteverket har fått uppdrag att jaga skattesmitare, den största bostadssatsningen på 20 år för billigare hyresrätter, avskaffat FAS 3, 11000 fler extratjänster i välfärden, 4,7 miljarder till sjukvården, 1,2 miljarder för att hela Sverige ska leva, subvention av elcyklar, fyrdubbling av antalet laddstolpar och ökat stöd till solceller, blocköverskridande överenskommelse om 100% förnybar energi till 2040... och så vidare, listan kan göras mycket längre.

Jag ska försöka ta så många samtal jag kan, om att Sverige behöver en socialdemokratiskt ledd regering för att välfärden ska fortsätta stärkas.

Den 9 september kommer den stora mätningen. Tills dess måste vi jobba hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar