söndag 27 juli 2014

#49 semester o jakten på det perfekta headsetet

Jakten på det perfekta headsetet fortsätter. Hittills har jag inte hittat något som uppfyller mina krav. De ska ha bra ljud, vara sköna, inte vara i vägen och framförallt inte ramla ur när jag springer. Jag har provat in ear, out ear, med bygel, med vinge, med tråd, utan tråd, trasselfria, röda, svarta, med lite stoppning, med stor stoppning, billiga, dyra, med mic, utan mic... Har lagt ner många kronor på icke fungerande headset... I-lands problem, jo men visst. Men ett reellt problem så här i semestertider, när hjärnan har tid att fokusera på sådant. 
En veckas semester kvar, sen drar det igång, möten med elever - alltid lärorikt och spännande, men framförallt just nu kanske, möten med väljare. Det ska bli otroligt kul att dra igång det politiska arbetet och gå in i en intensiv valrörelse. Jag vill verkligen ha en massa intressanta samtal, om politik och livet. Känner mig otålig. Hoppas givetvis också på att det blir maktskifte i både Växjö och Kronoberg och i Sverige. Det blir en spännande valrörelse och ett hårt arbete. Om 49 dagar vid den här tiden borde vi veta på ett ungefär hur det blir... Nervöst... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar