lördag 5 juli 2014

#71 skräcken

Mitt blogginlägg, med 71 dagar kvar till valet, skriver jag medan TVn är på och Jan Björklund talar i Almedalen. Mer än de första 30 minuterna har han ägnat åt skräckpropaganda. Han har beskrivit hur kvinnor blir utan arbete, hur pojkar får sämre betyg, hur tillväxten kommer att utraderas och därmed kommer välfärden att förintas. Sverige kommer att bli som Grekland. Detta kommer att hända om vi får en röd-grön regering i höst. Björklund ägnat mycket tid i sitt tal åt vår politik!
Ja, vad ska man säga? Verkligheten kan beskrivas på lika många sätt som det finns partiledare. Det har vi lärt oss under Almedalsveckan. Men lyssna noga på Björklund, för det är förmodligen sista gången ni får höra honom tala i Almedalen som utbildningsminister, kanske även som folkpartiets ledare. 
Nu ska jag ta lördagsledigt, hoppas jag... Ska på 50- års kalas i Skåne. Mina fantastiska syskon fyller 50 år! När jag är på fest händer det att någon vill prata politik (inte på mitt intiativ) och när det händer i Skåne kan allt hända. 
Kastar på mig festblåsan och drar söderut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar