söndag 6 juli 2014

#70 Lundaslätten, Österlen och BNP

Det blev en del politik på kalaset igår. Några  personer som nickade och gav mig uppmuntran när jag sade att jag var socialdemokrat. Några som bad mig sopa till SD. Kändes bra. 
Vaknade upp på Lundaslätten och begav mig sedan till vackra Österlen. Hann sitta vid stranden en liten stund innan jag begav mig tillbaka till Småland. Tittade ut över Österjsön och tänkte att det inte syns hur sjukt havet är. Såg ett film för ett tag sedan som heter "Vårt grisiga hav" Om du inte har sett den, kan du hämta den här http://www.balticsea2020.org/skolmaterial
Vi måste ta miljön på allvar! Idag var det en bra debattartikel på DN debatt, om att vi måste se över vår syn på BNP. Den går ut på att vi även måste ta miljöhänsyn när vi räknar ut BNP. Vi kan inte bara blint mäta tillväxt för att se hur väl ett land mår och hur väl välfärden fungerar. Här finns debattartikeln http://www.dn.se/debatt/vi-maste-borja-mata-valfard-pa-andra-satt-an-med-bnp/
Sista dagen i Almedalen för denna gång. Annie Lööf var ju sist ut. Jag tycker fortfarande att hon låter som en väckelsepredikant utan väckelse, men idag var hon faktiskt inte lika dåligt som vanligt.
Lagar mat mitt i natten, potatissallad och veganpaj. Ska ha gäster imorgon. Ledamöter i omsorgs- och tekniska nämnden kommer. Det blir trevligt. Sugen på att laga veganmat? Kolla http://vegania.net/
Strax tvättstugan, ut med det sista från ugnen och sen sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar