fredag 29 augusti 2014

#16 vad driver mig?

När jag bestämde mig för att blogga varje dag fram till valet, var det 75 dagar kvar, och nu är det bara16. Fattar inte det. Bara16 dagar kvar... Det märks dock på att valrörelsen har tagit fart. Människor är intresserade och nyfikna. Många samtal och god stämning i valstugan idag. Frågor och funderingar från olika sorters människor. Kaffe och politik. Rosor spred glädje. Härliga kollegor. 
Vad är det som driver mig, som får mig att vilja hålla på? I dessa tider är frågan inte obefogad. Jag har en tanke om att vilja påverka och förändra, på riktigt. Det kan låta som en kliché, det förstår jag, men det är faktiskt så. Dessutom gillar jag samtalen och dialogerna med människor. Möten med olika slags personer som jag förmodligen aldrig annars mött. Jag lär mig också en massa varje dag, om olika saker, får uppleva saker som jag aldrig fått göra annars. Jag har förmånen att få vara förtroendevald och vill förvalta det, genom att lyssna, vara påläst, insatt och lära mig så mycket som möjligt för att kunna fatta bra beslut. Jag tror på ett sammanhållet samhälle som präglas av solidaritet och vill fatta mina beslut med det som utgångspunkt. Därtill behöver jag faktakunskap. Det får jag bland annat i samtal med människor. Det är stort. 
Nu måste jag verkligen försöka sova. Upp tidigt imorgon för att kolla innebandy, sen blir det valstuga hela dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar