onsdag 20 augusti 2014

#25 röda drömmar

Jag drömmer om ett rött Sverige, en röd region och en röd kommun. Jag drömmer om ett samhälle som präglas av samarbete och solidaritet. Rött och varmt, istället för blått o kallt. Jag drömmer om ett Sverige för alla, ett land där alla får plats och alla räknas. Jag drömmer om ett Växjö för alla, en kommun där alla känner sig välkomna och inkluderade. Jag drömmer om ett rött Sverige, ett kärleksfullt samhälle där vi vet att det lönar sig att göra saker tillsammans. Jag drömmer om ett rött Växjö, en kommun där vi vet att vi hjälps åt om det behövs! För vi vet alla att den som en gång hjälper kan själv snart behöva hjälp.
Mina röda drömmar tar mig till en värld, för alla - därför röstar jag på socialdemokraterna den 14 september - om 25 dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar