lördag 23 augusti 2014

#22 Fuck cancer!

I Sverige insjuknar ungefär ett barn om dagen i någon form av cancer. Olika typer av cancer förekommer i olika åldrar. Vissa cancertyper drabbar små barn medan andra typer drabbar äldre barn och tonåringar. Detta är inte okej. Barn ska vara friska, inte sjuka... men vår verklighet blir inte alltid som vi tänkt. 
Idag cyklade jag och många med mig barncancertrampet i Växjö. Pierre Davidsson är grundare och initiativtagare till barncancertrampet. 2012 föddes iden i Växjö och det första trampet gick av stapeln i augusti. http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article17335407.ab
Nu har det vuxit och i år arrangerades barncancertrampet i flera städer i Sverige. Pengarna för anmälningsavgiften går till barncancerfonden och där gör de nytta. 2013 samlades det ihop 250000 kr på fem orter i Sverige. Jag hoppas att vi samlade ihop mer denna lördag, trots ostadigt väder.  Här i Växjö cyklade vi drygt fyra mil. Det var unga och gamla, tränade och otränade, lång och korta och med olika cyklar. Det var trevlig stämning. Jag och mina sossekompisar var ett härligt gäng och vi hade supporters vid målgången. Idag var det bara win-win. Vi fick motion och forskningen fick pengar. Alla var vinnare.
Vill du skänka pengar så gå in på barncancerfonden http://www.barncancerfonden.se/stod-oss/
eller sätt in pengar på 

PLUSGIRO: 90 20 90-0

BANKGIRO: 902-0900 

Eller via sms 
SMS:a HOPP till 72 900 så bidrar du med 50 kr.

Cancer är ett jäkla skit och borde utrotas. Jag tror att ALLA, känner någon som är drabbad. När barn drabbas är det extra jäkligt. 
Fuck cancer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar