måndag 18 augusti 2014

#27 måndag, underbara måndag

Vaknade med trevliga rubriker i Smålandsposten. Deras väljarundersökning visar på röd-grönt styre. Härligt! Valet är förstås långt ifrån avgjort, men det gav mig lite extra energi i valkampanjandet. På morgonen hade jag beredning med omsorgsnämnden, tätt följd av beredning med tekniska nämnden. Efter två timmar i valstugan träffade jag pensionärsorganisationerna och diskuterade den nya måltidsorganisationen. Alliansen vill gärna betona att vi är överens. Det är vi inte. Vi är överens om att vi ska ha en gemensam måltidsorganisation men vi (S, V och Mp) vill visa färdriktningen och vår vision redan nu. Dvs att maten ska lagas så nära den som ska äta den som möjligt samt lagas från grunden. Alliansen berättar inte vart de vill. Dessutom har de en stor besparing, vilket vi inte har. De pengar som eventuellt blir över ska tillbaka in i verksamheten. Det är alltid trevligt att träffa pensionärsorganisationerna. Jag önskar mer dialog med dem, tror de har många tankar och idéer vi kan lära oss av. Dialog och samarbete - Me like!
Efter alla möten behövde kroppen sitt, så jag åkte och tränade. Klädd i socialdemokratiska prodilkläder fick jag glada tillrop och trevliga samtal. Bra att människor kommer fram och pratar, jag gillar det. 
Nytt förslag om skolan och att vi ska satsa på lärarna idag. Mycket bra! Du kan läsa om förslaget här:
27 dagar kvar (snart 26 eftersom timmen är ganska sen). Nu gäller det att prata med ännu fler människor, om en politik som bygger på samarbete och solidaritet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar