onsdag 13 augusti 2014

#32 alltid ta en diskussion?

I valtider som dessa kan diskussionerna ibland bli höga och tongångarna råa. Frågan när man arbetar som politiker är då, ska man i alla sammanhang ta fighten, bland vänner, bland nära och kära, på middagar eller i ICA-kön? Eller ska man ibland vara klädsamt tillbakadragen och hålla tyst för att hålla stämningen god? Jag väljer mina strider. Jag kopplar på och av, även om det ibland är svårt att hålla tyst. Jag vill ju berätta, diskutera, lyssna, förmedla, förstå, få nya perspektiv och allt det där... Ändå, i vissa situationer, väljer jag att inget säga, även om det bubblar inom mig.
Det jag slås av då, när jag bara lyssnar, är att fler borde just bara lyssna. Både på vad de själv säger och på vad andra har att säga dem. 
32 dagar kvar... Knappt eftersom klockan är mycket, men om 32 dagar vid den här tidpunkten borde valresultatet var något sånär klart. Då hoppas jag att vi kan sparka Reinfeldt ut ur Rosenbad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar