fredag 18 maj 2018

#114 I am becauae you are

Sitter i bilen på väg hem från Kalmar (nej, jag kör inte). Efter ett drygt dygn med budgetarbete och sedan direkt till Alademisk högtid är jag lagom dåsig när klockan närmar sig midnatt.
Budgetarbetet gick bra och vi får ihop en hållbar och stabil budget med tydliga satsningar.
Hade många intressanta samtal och möten under middagen vid högtiden, pratade tillitsbaserad styrning kontra New Publish Manegment, fördomar, samarbete mellan kommun o universitet, kompetensförsörjning, rockringar och opera. Vi pratade val o lite politik. Om behovet av att vara i ett sammanhang. Att jag är för att du är o du är för att jag är.
Nu ska jag sova em stund i bilen. Det är något av det bästa jag vet. Imorgon väntar bland annat samtal på stan med lärarförbundet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar